Marktentreestrategie Duitsland

Hoe is de Duitse markt te bewerken?

Nadat een  marktonderzoek of marktscan heeft aangetoond dat er in Duitsland markt is voor uw product of dienst, is het zaak een strategie te bepalen om de markt te gaan betreden. Kiest u voor een eigen dochteronderneming, een overname van een Duits bedrijf of is een samenwerking met handelsvertegenwoordigers de beste keuze?

Bepaling marktentreestrategie Duitsland

Vakliteratuur geeft aan dat vóór het schrijven van het businessplan de marktentreestrategie moet worden bepaald. De marktentreestrategie beschrijft de wijze waarop de Duitse markt wordt betreden en welke strategie hierbij wordt ingezet.

Een aantal voorbeelden van marktentreestrategieën zijn:

  • Overname van een Duits bedrijf met marktaandeel
  • Oprichting van een Duitse dochteronderneming
  • Samenwerking met Duitse handelsvertegenwoordigers

Adviseurs van Golden Dutch kunnen u bij dit proces individueel begeleiden, om de voor-en nadelen van de verschillende marktentreestrategieën voor uw product, dienst of onderneming in kaart te brengen.

Meer informatie? Bel ons!

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over het onderzoeken van uw marktentreestrategie Duitsland. Uiteraard spreken wij gewoon Nederlands. Neem contact met ons op via:

Neem contact op

+4921198922494

Wij spreken Nederlands!

Offerte aanvragen
Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan: