Medewerkers

Maurice Balt - Bedrijfsleider Golden Dutch

Maurice Balt
Bedrijfsleider
Golden Dutch

Maurice Balt (1970, Nederlandse nationaliteit) is oprichter en bedrijfsleider van Golden Dutch. Na voltooiing van het Grafisch Lyceum in Rotterdam is hij naar Amsterdam verhuisd. Daar richtte hij een handelsonderneming op die zich met de groothandel van kunstenaarsboeken, -tijdschriften en kunstenaarsbenodigdheden bezighield. Daarnaast was hij uitgever van het tijdschrift ‘True Colorz’.

In maart 1997 werden de groothandelsactiviteiten ondergebracht bij een Duitse handelsonderneming in Keulen, waar hij succesvol een groothandelsafdeling met een internationaal dealernetwerk opbouwde. In de jaren erna was hij onder andere werkzaam voor de Nederlands-Duitse Kamer van Koophandel (DNHK), in de functie Hoofd Kantoor Düsseldorf. Tevens werkte hij enkele jaren bij FlowFact AG in Duitsland, een producent van marktleidende CRM voor de onroerend goed-sector, waar hij bij  de afdeling marktstrategie verantwoordelijk was voor afzet van CRM-producten in de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Hessen.

In de afgelopen zes jaar heeft hij als zelfstandig ondernemer onder het label Golden Dutch projecten uitgevoerd waarbij Nederlandse ondernemingen zich voorbereiden op het betreden/bewerken van de Duitse markt. Daarnaast heeft hij concrete ondersteuning geboden bij het uitrollen van businessmodellen op de Duitse markt. De specialismen van Maurice Balt zijn de sectoren detail- en groothandel, E-commerce, onroerend goed en ICT. Inmiddels is Maurice Balt bij meer dan 250 start-ups in de Duitse markt direct of indirect als adviseur betrokken geweest.

Hans Christiaanse -Marktonderzoeker

Hans Christiaanse
Marktonderzoeker
Golden Dutch

Hans Christiaanse (1977, Nederlandse nationaliteit) is als freelance medewerker bij Golden Dutch ondersteunend actief bij onderzoeksopdrachten op de Duitse markt.

Na voltooiing van zijn studie Marketing aan het Ichtus College begon hij zijn loopbaan als Graphic Specialist bij de Amsterdamse vestiging van The Boston Consulting Group (BCG). In deze rol was hij als huisstijlbewaker verantwoordelijk voor de wijze waarop BCG zichzelf presenteerde aan de klant. Daarnaast had hij door relevant ondersteunend marktonderzoek een aandeel in de boodschap.

Na vijf jaar maakte Hans de overstap naar Philips Consumer Electronics in Amsterdam. In wederom vijf jaar was hij werkzaam in verscheidene functies en op verschillende afdelingen. Binnen marketing bestonden zijn werkzaamheden als Project Officer uit projectmanagement en -ondersteuning, door met name analyses over de markt en concurrentie. Ook maakte hij deel uit van verschillende marketingcampagneteams. Als Diagnostics Specialist stapte hij over naar de Quality-afdeling. Hier lag zijn verantwoordelijkheid binnen het team van de Net Promoter Score (NPS) in de bestudering van NPS-data waarin de stem van de consument een prominente plaats kreeg. Met deze analyses en de daaruit afgeleide aanbevelingen, konden alle mogelijke facetten van het product of de marketing worden beïnvloed, gebaseerd op consumentenervaringen.

Hierna begon hij als Associate Consultant bij marketingconsultancy EffectiveBrands. Zijn werkzaamheden bestonden uit het professionaliseren van de interne organisatie en het ondersteunen van klantenprojecten door research en analyses. Hans heeft ervaring opgedaan in verscheidene branches, van Consumer Goods tot Fast Moving Consumer Goods, en van een nationaal bedrijf tot aan een grote internationale speler. Sinds 2012 is hij werkzaam als zelfstandige als Christiaanse R&A vanuit zijn woonplaats Amersfoort.

 

Marcel Stevelmans – Accountmanagement

Marcel Stevelmans (1961, Nederlandse nationaliteit) is als freelance medewerker bij Golden Dutch actief bij business match making activiteiten tussen Duitse en Nederlandse bedrijven en bij accountmanagement opdrachten voor Nederlandse ondernemingen die exporteren naar Duitsland.

Sinds drieëntwintig jaar is hij werkzaam in projectleiders en projectmanagement functies. Zijn kracht ligt op het vlak van het binden en verbinden van marktpartijen en in het begeleiden van vernieuwings- en innovatieprocessen. Andere kwaliteiten zijn permanente educatie, coachen en transformatie.

Als projectmanager weet Marcel dat de relatie met de klant maar zeker ook het beschikken over kennis van zaken, bepalend zijn voor het bereiken van de gewenste resultaten. Relatiemanagement is een aandachtsgebied waarin hij de nodige ervaring heeft opgedaan om te komen tot een succesvolle implementatie en verandering.

Marcel werkt graag samen met interne en externe klanten aan veranderingsprocessen door de inzet en toepassing van innovatieve oplossingen. Sinds 2005 is hij ondernemer in de automotive, consultancy en in de Import en Export.

 

Michaela Kura

Michaela Kura Docente Duits

Michaela Kura (Duitse nationaliteit) ondersteunt Golden Dutch als vrije medewerker op het gebied van grafische vormgeving, Duitstalige communicatie en als docente Duits. Voor en tijdens haar studie Visuele Communicatie aan de hogeschool was zij voor verschillende reclamebureaus werkzaam. Sinds 1999 leeft ze in Kaarst en werkt ze als zelfstandig grafisch ontwerpster. Daarnaast ontwikkelde ze haar kennis door de opleiding Germanistik en Medienwissenschaft aan de Heinrich-Heine Universiteit in Düsseldorf met succes af te sluiten. Ze vulde haar kennisportfolio aan rondom het thema “tekst en communicatie”. Door haar kennis en projectervaring kan Michaela Kura een bandbreedte aan diensten aanbieden: van reclameteksten, tekstcorrectie, revisie en eindcontrole van verschillende tekstsoorten en branches, tot aan het geven van taaltrainingen. Haar opdrachtgevers komen voornamelijk uit de adviessector, de gezondheidssector, de handel- en dienstverleningssector en Duitse cultuur- en wetenschapsorganisaties.

 

 

Birgit Stachowski, Marketing en Reclame

Birgit Stachowski (1961, Duitse nationaliteit, studie marketing en reclame in Duitsland) is als freelance medewerker actief voor Golden Dutch.  Na haar studie werkte zij in Düsseldorf als marketingmanager op verschillende reclamekantoren.  Tevens organiseerde zij voor bedrijven individuele incentivereizen en –evenementen. Inmiddels woont Birgit Stachowski meer dan 30 jaar in Nederland en werkt hier als marketingmanager en freelancer voor diverse Nederlandse bedrijven, diensten en sektoren. Dit met zicht op de Duitse markt en de bijbehorende marketing en PR, vertalingen, reclameteksten en persberichten, verkoop, klantencontact, marktonderzoek, organisatie en begeleiding van beurzen en evenementen. Haar sterke punt is de goede persoonlijke contact met de klant.  Het gezamenlijke doel en de tevredenheid van de klant staan bij haar altijd vooraan. Dit is een belangrijk aspect voor de goede samenwerking met Golden Dutch.

Offerte aanvragen
Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan: